Oferta
Wybieraj z różnych metod szkoleniowych i gotowych rozwiązań, które sprawdzą się w Twojej firmie
Zarządzanie procesami
                    Nieustanne przyglądanie i praca nad procesami pozwala na efektywniejsze wykorzystanie zasobów. Pomaga lepiej zarządzać dostępnymi zasobami a tym samym optymalizować koszty procesu. Ważne żeby mieć świadomość zarządzanymi procesami i umiejętnie je mapować. Szkolenie pozwoli zidentyfikować procesy, którymi zarządza menedżer. W kolejnym kroku menedżer będzie mógł poznać i nauczyć się stosować mapowanie strumienia wartości (Value Stream Mapping). To narzędzie pozwala spojrzeć i kompleksowo ocenić efektywność procesu. W czasie aktywnych warsztatów uczestnicy będą mogli w praktyce przetestować działanie tego narzędzia na procesach, które znają najlepiej. Szkolenie przeprowadzi ich również przez proces wdrażania zmian w procesie i badanie ich wymiernych efektów.
Cele szkolenia
- stworzenie mapy procesów którymi zarządza menedżer
 - ocena efektywności procesu za pomocą mierzenia strumienia wartości (value stream mapping)
 - skuteczna identyfikacja problemów w procesie i umiejętność ich eliminacji
 - optymalizacja procesu z wykorzystaniem narzędzi Lean
 - wdrażanie zmian w procesach
 - mierzenie efektywności zmian w procesie
 
Korzyści dla uczestnika
- Uświadomienie sobie wartości procesów
 - nabycie wiedzy i umiejętności budowania map strumienia wartości,
 - umiejętność optymalizacji wykorzystania dostępnych zasobów procesowych,
 - poznanie narzędzi pozwalających na optymalizację procesów
 - nabycie umiejętności identyfikacji problemów i ich eliminacja
 - umiejętność skutecznego wdrażania zmian w procesach
 
Metody pracy
Szkolenie jest prowadzone w formie interaktywnej. Wykorzystane zostaną metody pracy warsztatowej takie jak: burza mózgów, dyskusja, praca w grupach, praca indywidualna, case study, mini-wykład, odgrywanie ról, gry symulacyjne.
Przykładowy program szkolenia:
1. Świadomość wpływu na procesy
- Identyfikacja procesów, którymi zarządzam
 - Mierzenie efektywności procesów
 - Wpływ procesów, którymi zarządzam na funkcjonowanie przedsiębiorstwa
 - Identyfikacja połączonych procesów
 
2. Mapowanie procesu
- Poznanie narzędzia mapowanie wartości strumienia
 - Analiza zarządzanych procesów za pomocą mapowania wartości strumienia
 - Dzielenie się wynikami pracy z grupą, wspólna analiza
 - Identyfikacja problemów w procesie
 
3. Planowanie zmian w procesie
- Identyfikacja możliwych do wdrożenia zmian
 - Możliwe korzyści i wpływ wprowadzonych zmian
 - Identyfikacja potrzebnych zasobów do wprowadzenia zmian
 - Narzędzia Lean przy projektowaniu zmian
 
4. Komunikowanie i wdrażanie zmian
- Plan wdrożenia zmian i mierniki efektywności
 - Komunikacja zmian pracownikom
 - Skuteczne wdrożenie zmian
 - Weryfikacja efektywności wprowadzonych zmian, ewentualna korekta
 - Długoterminowa praca z procesem. Zmiany poza schematem
 
5. Podsumowanie wiedzy