Oferta
Wybieraj z różnych metod szkoleniowych i gotowych rozwiązań, które sprawdzą się w Twojej firmie
Delegowanie i rozliczenie zadań
                    Delegowanie i rozliczanie to jedna z podstawowych kompetencji menedżerskich. Pozwala na płynność wykonywanych działań w odpowiednim tempie. Z drugiej strony daje pracownikowi jasność czego się od niego oczekuje i regularną informację zwrotną – co jest oceniane jako jeden z głównych czynników motywacyjnych dla pracownika. Podczas tego szkolenia uczestnik zrozumie role talentów przy dobieraniu zadań do pracownika. Przećwiczy udzielanie jasnej i konkretnej informacji zwrotnej. Nauczy się budować asertywne komunikaty i nie będzie bał się przeprowadzać trudnych rozmów z pracownikiem
Cele szkolenia
- rola talentów w dobieraniu zadań
 - identyfikacja listy zadań do wykonania
 - skuteczne przekazywanie poleceń
 - monitoring wykonanych działań
 - weryfikacja wykonania działania
 - udzielanie skutecznej informacji zwrotnej
 - asertywność w komunikacji z pracownikiem
 - trudne rozmowy (rozmowa korygująca, upominająca, zwolnienie)
 
Korzyści dla uczestnika
- znajomość talentów i odpowiedniego zakresu zadań do pracownika
 - szybkie i skuteczne dzielenie codziennych obowiązków
 - umiejętność skutecznej komunikacji w obszarze delegowania zadań
 - udzielanie asertywnej negatywnej informacji zwrotnej
 - zrozumienie i umiejętność udzielania pozytywnej informacji zwrotnej
 - oswojenie się i praktyczne przećwiczenie prowadzenia trudnych rozmów
 
Metody pracy
Szkolenie jest prowadzone w formie interaktywnej. Wykorzystane zostaną metody pracy warsztatowej takie jak: burza mózgów, dyskusja, praca w grupach, praca indywidualna, case study, mini-wykład, odgrywanie ról, gry symulacyjne.
Przykładowy program szkolenia:
1. Rola talentów Gallupa
- Wprowadzenie do teorii talentów. Czym są, jak z nimi pracować, jak je identyfikować
 - W jaki sposób dopasować zadanie do określonej osoby
 - Jakie talenty są ważne dla menedżera a jakie dla lidera
 
2. Delegowanie
- Co to znaczy, że deleguję zadania. Które z zadań należy oddelegować
 - Sposoby komunikacji podczas delegowania zadań
 - Jak delegowanie powinien rozumieć pracownik
 
3. Monitoring
- Kontrola realizacji zadania
 - Czym menedżer powinien się zająć kiedy deleguje zadania
 - Jak planować dzień pracy
 
4. Rozliczanie
- Rola informacji zwrotnej w procesie rozwoju pracownika
 - Sposoby na udzielanie informacji zwrotnej i dlaczego nie działają
 - Metoda FUKO
 - Warsztat udzielania pozytywnej i negatywnej informacji zwrotnej
 
5. Asertywność w procesie udzielania informacji zwrotnej
- Obawy w udzielaniu informacji zwrotnej
 - Opór pracownika
 - Jaka jest rola asertywności w procesie udzielania informacji zwrotnej
 - Komunikat „Ja”
 
6. Trudne rozmowy z pracownikiem
- Co wywołuje konieczność trudnej rozmowy z pracownikiem
 - Narzędzia komunikacyjne do przekazywania trudnych informacji
 - Praca z trudną postawą pracownika podczas rozmowy
 - Istota komfortu psychicznej menedżera przed, w trakcie i po trudnej rozmowie
 - Skuteczne zapobieganie podobnym sytuacją w zespole
 
7. Podsumowanie wiedzy